Meer informatie over De Vlinderstichting

De Vlinderstichting

De Vlinderstichting is de landelijke natuurbeschermingsorganisatie die zich speciaal inzet voor de bescherming van vlinders en libellen. Dat is nodig, want het gaat niet goed met deze dieren. Dagvlinders behoren tot de meest bedreigde diergroepen in ons land. Om te voorkomen dat nog meer soorten uitsterven hebben ze extra aandacht nodig. Bovendien zijn vlinders en libellen bijzondere dieren die - nu nog - zowel in natuurgebieden als dicht bij huis te zien zijn en waar veel mensen plezier aan beleven. Wij vragen de benodigde extra aandacht door bekendheid te geven aan de diergroepen in het algemeen en de noodzaak tot bescherming in het bijzonder. Bescherming staat voorop! Onze medewerkers worden bij hun natuurbeschermingswerk geholpen door meer dan 1750 vrijwilligers en gesteund door ongeveer 5500 donateurs. Door gericht onderzoek, het geven van adviezen, voorlichting en educatieve projecten proberen wij onze doelstelling: een natuur vol vlinders en libellen, te bereiken.

Missie De Vlinderstichting

Vlinders en libellen zijn een onlosmakelijk onderdeel van de natuur. Daarom moeten ze overal waar ze thuishoren ook daadwerkelijk te vinden zijn.

Activiteiten De Vlinderstichting

De Vlinderstichting doet onderzoek en geeft adviezen om de vlinders de beste overlevingskansen te geven.
De meeste activiteiten worden uitgevoerd in de vorm van projecten.

De Vlinderstichting logo

Geregistreerd bij

Kom in actieDoneer nu

Sociale media