De Vlinderstichting

De Vlinderstichting logo 1
De Vlinderstichting is de landelijke natuurbeschermingsorganisatie die zich speciaal inzet voor de bescherming van vlinders en libellen. Dat is nodig, want het gaat niet goed met deze dieren. Dagvlinders behoren tot de meest bedreigde diergroepen in ons land. Om te voorkomen dat nog meer soorten uitsterven hebben ze extra aandacht nodig. Bovendien zijn vlinders en libellen bijzondere dieren die - nu nog - zowel in natuurgebieden als dicht bij huis te zien zijn en waar veel mensen plezier aan beleven. Wij vragen de benodigde extra aandacht door bekendheid te geven aan de diergroepen in het algemeen en de noodzaak tot bescherming in het bijzonder. Bescherming staat voorop! Onze medewerkers worden bij hun natuurbeschermingswerk geholpen door meer dan 1750 vrijwilligers en gesteund door ongeveer 5500 donateurs. Door gericht onderzoek, het geven van adviezen, voorlichting en educatieve projecten proberen wij onze doelstelling: een natuur vol vlinders en libellen, te bereiken.
dakje met Geef-logo

De statistieken

Wat we tot nu toe samen hebben bereikt:

€ 6.929,85opgehaald
257donaties